platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
På nytt uppdrag
Jacob Dahlberg
blir hotelldirektör Downtown Camper.
Hållbarhet
A Sustainable Tomorrow
flyttar gränser.
CSR
Nyinstiftat hållbarhetspris
till FC Rosengård och Veidekke.
RSS
rss_icon
Länkar
Pigalle i Göteborg utsett till boutiquehotell i världsklass

Genom att vinna pris i kategorin Luxury: New hotel blev Hotell Pigalle i helgen utsett till ett av världens 20 främsta nya lyxhotell. Göteborgshotellet fick utnämningen under den prestigefyllda galan World Luxury Hotel Awards.

– Det känns naturligtvis roligt att vinna och samtidigt få ett kvitto på våra insatser. Särskilt givande är det för alla våra fantastiska arbetskamrater som dagligen levandegör serviceuppdraget på ett personligt och engagerat sätt. I första hand är det här deras pris, säger hotellchef Jimmy Olsson.

Hotel Pigalle öppnade i maj 2014 i det historiska Palacehuset från 1700-talet. Hotellet och dess restaurang Atelier och lobbybar Amuse har sedan dess uppmärksammats med lovord i nationell och internationell press, i bloggar och media.

Även om Pigalle funnits i drygt ett år räknas det som nykomling i World Luxury Hotel Awards. Priset är också ett gästernas pris där nöjda besökare kunnat rösta fram sina alternativ globalt.

Patrick Olsson, vd, berättar att målet är att skapa personliga gästupplevelser bortom standardiserande koncept och miljöer.

– Mycket tid, pengar och engagemang har gått in i design, material och känsla, men viktigast av allt – och mest fokus – har ändå varit på rekryteringen och sammansättning av teamet.

Han menar att lyx idag för många gäster är en förhöjd personlig upplevelse och service i kombination med egensinnig, genomtänkt miljö, snarare än bara till exempel guldkranar.

– I det sammanhanget blir människorna bakom upplevelserna verkligen allt, säger Patrick Olsson.