platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
RSS
rss_icon
Länkar
Pigalle i Göteborg utsett till boutiquehotell i världsklass

Genom att vinna pris i kategorin Luxury: New hotel blev Hotell Pigalle i helgen utsett till ett av världens 20 främsta nya lyxhotell. Göteborgshotellet fick utnämningen under den prestigefyllda galan World Luxury Hotel Awards.

– Det känns naturligtvis roligt att vinna och samtidigt få ett kvitto på våra insatser. Särskilt givande är det för alla våra fantastiska arbetskamrater som dagligen levandegör serviceuppdraget på ett personligt och engagerat sätt. I första hand är det här deras pris, säger hotellchef Jimmy Olsson.

Hotel Pigalle öppnade i maj 2014 i det historiska Palacehuset från 1700-talet. Hotellet och dess restaurang Atelier och lobbybar Amuse har sedan dess uppmärksammats med lovord i nationell och internationell press, i bloggar och media.

Även om Pigalle funnits i drygt ett år räknas det som nykomling i World Luxury Hotel Awards. Priset är också ett gästernas pris där nöjda besökare kunnat rösta fram sina alternativ globalt.

Patrick Olsson, vd, berättar att målet är att skapa personliga gästupplevelser bortom standardiserande koncept och miljöer.

– Mycket tid, pengar och engagemang har gått in i design, material och känsla, men viktigast av allt – och mest fokus – har ändå varit på rekryteringen och sammansättning av teamet.

Han menar att lyx idag för många gäster är en förhöjd personlig upplevelse och service i kombination med egensinnig, genomtänkt miljö, snarare än bara till exempel guldkranar.

– I det sammanhanget blir människorna bakom upplevelserna verkligen allt, säger Patrick Olsson.