platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Toreskog ny Marketing Director för Ess Group

Fredrik Toreskog blir Marketing Director för hotell- och restaurangkoncernen Ess Group, och han tar även plats i koncernledningen.

Nörmast kommer han från jobbet som kommersiell chef för underhållningskoncernen 2E Group. Han har även jobbat som vd för dotterbolaget Showtic.se, inom reklambranschen och som försäljnings- och marknadschef för Langley Travel.

Jonas Stenberg, vd för Ess Group, berättar att koncernen är i en expansiv fas. Det senaste året har de startat två hotell i Göteborg: Luxury Boutiquehotellet Pigalle och Lifestylehotellet Bellora. Sedan tidigare ingår Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad  i koncernen, och så är de gruppen involverad i ytterligare åtta restauranger.

– Det känns naturligt att rekrytera en Marketing Director nu. Med sin breda digitala kompetens och förståelse för starka digitala upplevelser är Fredrik perfekt för oss, säger Jonas Stenberg.

Fredrik Toreskog säger att han har följt Ess Group länge, och att han är imponerad av hur starka upplevelser personalen, respektive hotell, restauranger och koncept levererar.

– Jag är övertygad om att framgångarna beror på att man sen starten förstått vad stark reklam och marknadsföring faktiskt kan åstadkomma rent försäljningsmässigt, säger Fredrik Toreskog.

Enligt honom har marknadsföring som område förändrats otroligt fort de senaste åren.

– Utvecklingen inom Big Data, programmatic och analys ger oss äntligen förutsättningar för att få svar på vilka effekter olika aktiviteter ger, säger han.