platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
RSS
rss_icon
Länkar
Joakim Söderqvist ny creative director för Nine Yards

Brand Experience-byrån Nine Yards fortsätter sin expansion och fyller på med specialistkompetens. Det senaste tillskottet är Joakim Söderqvist som börjar jobba som creative director vid kontoret i Stockholm.

De senaste 20 åren har han arbetat med flera högprofilerade kunder i kommunikationsbranschen, senast som cd för kommunikationsbyrån Minnesota.

– Joakim har lång erfarenhet av att jobba med strategisk kommunikation oberoende av disciplin. Han är expert på att hitta intressanta lösningar på kundens utmaningar, säger Jessica Thorelius, byråchef för Nine Yards.

Nine Yards, med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö, består av ett 50-tal medarbetare.

I takt med att det fysiska mötet med varumärket blir allt viktigare och mer prioriterat ökar kraven på byråsidan.

– Jag ser fram emot att hitta nya sätt att hantera dagens kommunikationsutmaningar. Kulturen på byrån handlar om att alltid tänka nytt och att utmana gamla sanningar, alltid med kundens bästa i fokus, säger Joakin Söderqvist.