platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Per Schlingmann talar inför 200 globala mötesindustriledare

Per Schlingmann, en av arkitekterna bakom De Nya Moderaterna, är huvudtalare under Meeting Leadership Summit i Barcelona den 16 november, dagen före öppnandet av IBTM World, tidigare EIBTM. Han ska prata inför tvåhundra specialinbjudna internationella ledare inom mötesindustrin.

Idag arbetar Per Schlingmann som kommunikationsexpert, trendanalytiker, politisk rådgivare och författare.

I sin föreläsning i Barcelona fokuserar Per Schlingmann på teman från boken Urban Express som han skrivit tillsammans med ekonomie doktor Kjell A Nordström. Boken erbjuder verktyg, tänkesätt och tips för att navigera i det nya liv som växer fram över världen.

I föreläsningen lägger Per Schlingmann stor vikt vid skillnaderna mellan traditionell kunskap, och vad han och Kjell A Nordström kallar "vild kunskap".

Han ska också prata utifrån sin varierade bakgrund inom politik, kommunikation och finansiering för att ge de närvarande ledarna praktiska strategier för att de ska kunna navigera i dagens snabbt föränderliga och oförutsägbara värld.

Per Schlingmann menar att det finns en paradox i vår tid. För i en tid präglad av den digitala revolutionen finns det upplevelser som inte kan digitaliseras och vilka därmed stiger i värde och betydelse.

Särskilda upplevelser och den mänskliga faktorn blir allt viktigare för allt fler människor, menar han. Det här nya värdeskapandet handlar om att kombinera digitala lösningar med verkliga upplevelser.

– Utifrån min erfarenhet från politisk strategi på hög nivå och rådgivning för företagsledare ritar jag en karta över vad som händer i världen, och hur det påverkar människor och företag.

Informations- och kunskapsexplosionen, tillsammans med globaliseringen och den verkliga blockbustern i vår tid – staden – förändrar världen och skapar nya möjligheter för människor och företag.

– Jag ska presentera verktyg för hur man blir en vinnare när Urban Express förändrar vårt sätt att leva.

Kvällen ger också deltagarna möjlighet för näterkande med andra vd:ar, direktörer, beslutsfattare och företagare. Aftonen avslutas med tillkännagivandet av vinnaren av IBTM World '2015 Lifetime Achievement Award'.

IBTM World 2015 genomförs den 17 till 19 november.