platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
Omvärldsanalys
Rekord igen
– besöksnäringen i Swedish Lapland omsätter 6,5 miljarder.
på nya uppdrag
Ny marknadsansvarig
och projektledare till Destination Uppsala.
Nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar ett treårigt kongress avtal med yrkesförening.
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic lanserar kollektion av signaturhotell

Scandic Hotels lanserar en kollektion av så kallade signaturhotell. Det är hotell som marknadsförs under sitt eget hotellnamn med tillägget ”by Scandic”. Det första signaturhotellet som omprofileras nästa år ”Grand Central by Scandic” i Stockholm.

Med de individuella hotellen, som utformats till tydliga sociala mötesplatser, vill hotellkoncernen möta efterfrågan hos resenärer som söker speciella hotellupplevelser.

Haymarket, koncernens stora hotellsatsning i PUB-huset i Stockholm, blir även det ett signaturhotell när det öppnar nästa år.

Scandic planerar att utöka kollektionen av signaturhotell med ytterligare en handfull hotell i Norden under de närmaste åren. Dels genom omprofilering av befintliga hotell, dels genom nyetableringar.

Parallellt knyts koncernens hotellkoncept HTL, som idag drivs på fyra hotell i Stockholm och Oslo, närmare koncernens varumärke och byter namn till ”HTL by Scandic” i början av 2016.