platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
På nytt uppdrag
Jacob Dahlberg
blir hotelldirektör Downtown Camper.
Hållbarhet
A Sustainable Tomorrow
flyttar gränser.
CSR
Nyinstiftat hållbarhetspris
till FC Rosengård och Veidekke.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic C Hotel väljer rosa i oktober
"Vårt hjärta bultar för kampen mot bröstcancer. Därför vill vi vara med och uppmärksamma och medvetandegöra forskning och information kring bröstcancer", säger Niclas Ingwall, försäljning- och marknadschef för Nordic C Hotel i Stockholm.

Hotellets kampanj syns på en rad olika sätt. Webbsidan byter färg till rosa under hela oktober. På plats i lobbyn finns rosa ballonger, och i baren erbjuder man specialdrinkar i rosa färg.

Dessutom lanseras ett helgpaket som inkluderar rabatt på hotellrum samt det välkända rosa sidenbandet, vars hela försäljningsvärde går till Bröstcancerfonden.

Rosa Band har blivit en välkänd internationell symbol för kampen mot bröstcancer, och lanserades på 1990-talet av Evelyn Lauder, svärdotter till kosmetikföretaget Estée Lauders grundare.

Intäkterna från försäljningen går till Bröstcancerfonden. Pengarna går därifrån till forskning, information samt stöd till bröstcancerdrabbade och deras familjer.

Bröstcancerfonden startades 2001 av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO.