platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
Omvärldsanalys
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark
på tyska mötesmarknaden.
Mat & Möten
Nya kökschefer när Park Inn by Radisson Lund
satsar på bistromeny med lokala råvaror,
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/helena_ransjö_alceniusxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Helena Alçenius vd för Borås Borås.

Helena AlÇenius blir vd för det nya samägda kommunala bolaget Borås Borås. Beslutet togs i förra veckan av bolagets styrelse. Sedan åtta år tillbaka har Helena Alçenius arbetat som vd för Mitt i Borås. Det senaste året har hon också arbetat i partnerskapet Borås Borås.

– Genom att vi samlar stadens resurser för att marknadsföra Borås har vi alla möjligheter att stärka vår attraktionskraft,  säger Helena Alçenius.

– Med Helena som vd får vi en kompetent och drivande person till bolaget. Hennes breda kontaktnät i staden och insyn i arbetet med partnerskapet  är hon rätt person för uppdraget, säger Morgan Hjalmarsson, ordförande Borås Borås.

Styrelsen för Borås Borås har faställt följande affärsidé för bolaget ska vara ett av staden och näringslivet i Borås samägt bolag. Bolaget har till uppgift att marknadsföra, sälja och aktivt verka för att staden, genom aktiviteter och evenemang, upplevs som en attraktiv destinationsort med gott värdskap. Målet är ökad hållbar tillväxt till nytta för medborgarna och näringslivet i staden.

Bolaget ägs till 91 procent av Borås stad och nio procent av Borås Borås Näringlivs Ekonomisk Förening. Cirka 13 personer ska arbeta i bolaget.