platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards invalda i Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse
– Det är ganska länge sedan vi på byrån lovade oss själva att vi skall agera ledande i alla situationer, oavsett hur det går för oss. Störst kan vi troligtvis aldrig bli, men ledande är en attityd, och attityd är något vi har gott om på byrån, säger Janne Björge, vd och en av grundarna av NineYards, efter att ha blivit invald i styrelsen för Sveriges Kommunikationsbyråer. Vår styrelseordförande Göran af Klercker brukar säga. ”Find a parade and walk in front of it”, och det är precis så jag ser på uppdraget i styrelsen för Sveriges kommunikationsbyråer.

– Jag skall vara representanten för vår del av kommunikationsbyråerna – den del man i dag ser som kanalen som kallas event marketing. Här rör vi oss alltmer mot relevanta varumärkesupplevelser – brand experience. Det handlar om hur ditt varumärke upplevs och hur stark kommunikationen måste vara då man lyfter in den i livekanalen. Och om hur ensam den står utan samordning med alla andra kanaler, inifrån och ut. Kommunikationsbyråerna i vår del av branschen har exploderat i kompetens och självförtroende och växer enormt både vad gäller de respektive delarna av kakan och i lönsamhet, men framförallt i magnetism. Detta, det nya förtroendet för oss som bransch, är något vi måste förvalta klokt, som vi absolut inte kan slarva bort.

– Jag tar stolt emot detta förtroende och lovar att engagera mig till fullo i uppdraget. Jag ser det som angeläget, rätt i tiden och, naturligtvis, otroligt utmanande, säger Janne Björge. "Let’s walk in front of the parade, the parade called brand experience."

Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse är sammansatt på ett sätt som speglar de olika medlemsföretagen, och den representerar förbundets breda spektrum av företag och discipliner. Styrelsen kompletteras nu med Janne Björge som är vd och grundare på Brand Experiencebyrån Nine Yards från Göteborg.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nine Yards är en kreativ event&kommunikationsbyrå i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vi hjälper våra kunder att förmedla upplevelser i varje möte mellan varumärke och målgrupp.

Live-support: Offline