platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
Omvärldsanalys
Rekord igen
– besöksnäringen i Swedish Lapland omsätter 6,5 miljarder.
på nya uppdrag
Ny marknadsansvarig
och projektledare till Destination Uppsala.
Nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar ett treårigt kongress avtal med yrkesförening.
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel ny officiell partner till Stockholm Pride 2015

Hotellkedjan Clarion går in som ny officiell hotellpartner för Stockholm Pride 2015. Med sitt stora engagemang för människors lika rätt och värde kommer Clarion Hotel bli en synlig och aktiv samarbetspartner.

Den 27 juli till den 1 augusti arrangeras Stockholm Pride. Tusentals människor kommer dessa dagar besöka Stockholm och ta del av festivalen.

– För oss är det självklart att bidra till att dessa dagar blir en fantastisk upplevelse för både besökare i Stockholm och Stockholmsborna. Vi kommer inte bara se till att erbjuda bra boenden utan också på andra vis märkas under Prideveckan. Våra hotell kommer vara små pridesatelliter där människor kan samlas för att komma i stämning inför dagens, kvällens och nattens pridande, säger Clarion Hotels koncerndirektör Henrik Berghult.

Och Stockholm Pride välkomnar Clarion som partner.

– Vi är väldigt glada över att ha Clarion som partner i samband med årets Stockholm Pride och ser fram emot sommaren. Tillsammans kan vi göra slut med dåligt bemötande och skapa en stad som är öppen för alla oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck. I många andra europeiska länder skulle ett såhär stort samarbete för öppenhet, kärlek och glädje aldrig kunna genomföras tillsammans med en hotellkedja. Det påminner oss om att kampen måste fortsätta, i Sverige, Europa och världen, säger Sandra Ehne, ordförande för Stockholm Pride.

Clarion kommer som hotellpartner till Stockholm Pride bidra med boende till festivalens artister och volontärer. Festivalens besökare kommer också att få ta del av speciella erbjudanden från Clarions fyra Stockholmshotell.

– Tema för årets Pride är ”Gör slut”. Vi tar temat på allvar men kommer göra det med en hotelltwist. Vi kommer hjälpa våra gäster att göra slut på tråkiga hotellupplevelser med sin intetsägande lobbymusik, eftermiddagsvirren och den trötta barmenyn. Istället kommer vi erbjuda spännande drinkar och internationella restaurangmenyer som blandar det bästa av Stockholms mattradition med ett rejält stänk av Harlem. Och med branschens största kuddar så kan vi garantera ett rejält sängmys. Vi ska visa att vi är Sveriges mest passionerade hotellkedja och att vi älskar våra gäster, säger Jessica Castegren marknadschef för Clarion Hotel.

De hotell som kommer erbjuda speciella Pridepaket är Clarion Hotel Sign, Clarion Hotel Stockholm, Clarion Hotel Arlanda Airport och Clarion Hotel Amaranten. Utöver Pride-paketet: "No, we don´t care" kommer hotellen att arrangera speciella fester, temaaktiviteter, utställningar och överraskningar. Dessutom kommer Clarion finns med i både Pride Parade och i Pride Park.

Mer information om Clarions Pridesatsning och speciella erbjudanden kommer löpande presenteras på choice.se/stockholmpride