platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards prisade på European Best Event Award
163 bidrag från 22 länder tävlade. Och när samtliga delegater bland de tävlande fick säga sitt var Nine Yards i topp. Kommunikationskonceptet ”We Are Giants” för Elgiganten belönades under helgen med The Delegate Award under European Best Event Award, EuBea, i Sevilla.

Priset baseras på alla deltagande byråers tyckande och prisar det bidrag som totalt upplevts som bäst. Det handlar inte bara om att plocka poäng av en jury, utan av konkurrenter och kollegor från hela Europa.

– Att vårt bidrag belönades med delegaternas pris är ett kvitto på att vårt arbete håller en extremt bra höjd, även när man mäter sig mot de allra bästa i Europa, säger Daniel Da Silva, Creative Director för Nine Yards. 

Kommunikationskonceptet startade våren 2014 med en musikfestival för Elgigantens alla medarbetare i Sverige.

Hemelektronikkedjan stängde 75 varuhus för en hel dag och samlade samtliga medarbetare på riktigt i en nerlagd hangar utanför Arlanda flygplats. Det bjöds på dans, glädje, kamratskap och vinnarkultur samt artister som Rebecka & Fiona och Veronica Maggio.

Upplevelserna spreds viralt före, under och efter eventet via sociala medier och övrig webbkommunikation som gav, förutom en enorm glädje bland medarbetarna, resultat i ökat engagemang och drivor av uppskattning.

– Nine Yards har visat prov på en fantastisk strategisk och kreativ höjd. Det, tillsammans med en mycket stark projektledning, har gjort att vi ser stora förändringar bland våra medarbetares attityd, säger Niclas Eriksson, vd, Elgiganten Sverige.