platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
RSS
rss_icon
Länkar
Maritz lanserar globalt nätverk inom mötesindustrin

Maritz Travel Company, det vill säga Maritz Travel Meetings & Incentives och Experient, lanserar Maritz Global Meetings Network.

Det är ett världsomspännande nätverk av erfarna partners som förbättrar företagets förmåga att erbjuda omfattande regional kunskap, men också ökar möjligheteerna till lokala kulturella lösningar för kunderna.

Det stora partnernätverket ompositionerar Maritz Travel Company i mötesindustrin genom att flytta bort från en "tegel- och murbruksinställning” till internationella möten.

– Vi lever i en global ekonomi och möten växer idag snabbt och bortom alla geografiska gränser. Nätverket är lösningen för våra kunder som frågar efter alltmer förbättrade globala insikter, omvärldsanalys och betydligt mer fokus på relevanta regionala kunskaper, säger David Peckinpaugh, vd för Maritz Travel Company.

Nätverket byggs av några av företagets mest kända internationella chefer: Ben Goedegebuure, Eduardo Chaillo och Ping He.

– Nätverket är vårt uttryck för en effektiv och ändamålsenlig, kundfokuserad syn på hur vi löser våra kunders globala möten. Kunderna gynnas av skalbara internationella lösningar framförda med djup, regional kunskap från våra partners, säger Ben Goedegebuure, global chef inom Maritz för Europa, Mellanöstern och Afrika.

Nätverkets olika partners är bland andra professionella kongressarrangörer (PCOs), mötesplaneringsföretag och destination management companies (DMC).

Ben Goedegebuure säger att deras samarbetspartners har valts utifrån deras möteskapacitet och expertis samt förmåga att koppla reseföretagets kundprogram till sina respektive regioner eftersom de har likartade filosofier, etik och värderingar.

– Med hjälp av ett omfattande nätverk av landsexperter har vi skapat ett samarbete som ger oss ett fungerande kundprogram, säger Ben Goedegebuure. Våra utvalda partners kan hjälpa oss att skapa kulturellt lyhörda upplevelser genom att förstå kundernas behov och hur vi arbetar.

För närvarande arbetar Maritz med att identifiera partners i viktiga regioner där kundernas efterfrågan inom nätverket redan är hög, som exempelvis i Asien, Europa, Mellanöstern, Afrika och Latinamerika.

– I slutet av året lägger vi till fler partners som kan hjälpa oss att ytterligare utöka vår kapacitet i de regioner där våra kunder vill vara, säger David Peckinpaugh.