platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
K3 Travel förvärvar Blick Möteskonsult

Örebroföretaget K3 Travel har köpt eventbolaget Blick Möteskonsult i Stockholm. Blick blir ett självständigt dotterbolag.

Blick Möteskonsult producerar och projektleder events och möten i Sverige och utomlands. Företaget har åtta anställda, omsätter cirka 17 miljoner kronor per år och har varit verksamt i 24 år.

K3 Travel är en affärsresebyrå som sedan 25 år även driver Hotel Express i Sverige. Företaget har 20 anställda och omsätter cirka 17 miljoner kronor per år.

Peter Kristoffersson är vd för K3 Travel. Enligt honom ligger Blicks styrka i genomförandet. Idag hjälper de många stora kända svenska och internationella bolag att skapa och genomföra både interna och kundorienterade möten samt evenemang.

– Med tusentals genomförda arrangemang har de en stark kompetens om hur möten bäst genomförs mellan människor. Vår gemensamma ambition är att Blick ska växa genom både befintliga och nya kunder, säger Peter Kristoffersson.

– Vi har fokus på den personliga relationen. I våra uppdrag lägger vi stor vikt vid bra logistik, ett välkomnande värdskap och säkerhet kring arrangemanget. Frågor om hållbarhet, affärsetik och ansvar är en naturlig del i vårt sätt att tänka och agera, säger Maud Wirén, vd för Blick Möteskonsult.

Genom affären utvidgar Blick också sin närvaro i Örebro.

– Vi ser även möjligheten att på sikt växa genom att finnas på Stockholmsmarknaden, säger Peter Kristoffersson.

Företagen ska drivas självständigt, men förhoppningen är att på sikt kunna hjälpa varandra med allt från specialistkompetens till att öppna dörrar till nya affärer.

Ambitionen för båda verksamheterna är att fördubbla respektive bolags omsättning inom de närmaste åren.