platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Sverigepremiär för Smart Meetings & Events

Tanken med Park Inn by Radissons nya möteskoncept Smart Meetings & Events är att erbjuda effektiva och flexibla möten med smarta lösningar och rätt service så att gästerna kan fokusera på själva mötet.

Möteskonceptet beskrivs med tre ord: Connection, Choice och Community. Connection innebär att gästerna är gratisuppkopplade på alla hotell och att varje arrangerat möte resulterar i poäng i det globala lojalitetsprogrammet som är speciellt framtaget för mötes- och evenemangsplanerare. Den som bokar ett möte tjänar belöningar i form av bland annat hotellnätter eller flygmil.

Johanna Wessman Fresnel är Director of Global Sales Sweden för Rezidor Hotel Group:

– Vi vill att våra gäster ska kunna fokusera på mötet, medan vi ser till att leverera alla tekniska lösningar och ge den service som krävs för ett lyckat arrangemang. Det inkluderar allt från lokalens inredning och teknik till vilken mat som serveras, säger hon.

Choice står dels för koncernens världsomfattande nätverk av hotell, dels för det stora utbud av olika paketlösningar samt för den näringsriktiga menyn.

Community symboliserar bolagets hållbarhetsarbete. Ansvarsfullt företagande är en av grundstenarna för i företaget och ambitionen är alltid att arrangera lokala och gröna möten.

I Sverige finns servicekonceptet än så länge bara i Stockholm, men i övriga världen implementeras det just nu på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Inom kort planeras även en lansering i Amerika, Asien och Stillahavsområdet.