platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu har Sveriges bästa kundservice

För andra året i rad vann hotellkedjan Radisson Blu priset ServiceScore 2014 – en utmärkelse baserad på svenska konsumentundersökningar.

Undersökningsföretaget ServiceScore genomför årligen ett antal omfattande kundundersökningar som mäter hur konsumenter uppfattar servicen från företag och organisationer inom en rad olika branscher. Trots hård konkurrens från Elite och Scandic stod Radisson Blu som slutgiltiga vinnare och fick ta emot årets pris inom kategorin Hotell.

– Vi är glada över att vi lyckades försvara förra årets utmärkelse eftersom det visar att vårt arbete verkligen ger resultat. Jag kan inte tänka mig något finare än att få ta emot en utmärkelse som är framröstad av våra kunder, säger Jan Petter Eilertsen, Regional Director för Radisson Blu i Sverige, Danmark och Island.

Radisson Blu är en del av Carlson Rezidor Hotel Group – en av världens mest dynamiska hotellgrupper med över 1300 hotell i drift och under utveckling, fördelade över hela världen. Radisson Blu har under de senaste åren mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja, och har dessutom uppmärksammats för servicefilosofin ”Yes I Can”.

–  Alla våra medarbetare arbetar dagligen med vår servicefilosofi i åtanke. Alla kunder är unika för oss och vi är fast beslutna om att erbjuda den absolut bästa servicen och äkta gästfrihet. För oss är en kund som väljer att återvända ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Eilertsen.

I år deltog över 3000 svenskar i ServiceScores undersökningar. Mätningarna genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint. Totalt 130 företag inom en rad olika branscher har utvärderats utifrån den service som kunderna anser sig ha fått i förhållande till deras förväntningar.