platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
Nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar ett treårigt kongress avtal med yrkesförening.
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
På nytt uppdrag
Jacob Dahlberg
blir hotelldirektör Downtown Camper.
Hållbarhet
A Sustainable Tomorrow
flyttar gränser.
RSS
rss_icon
Länkar
Halmstad & Co är nu Destination Halmstad

Varför byta ett namn som börjar bli inarbetat och känt?

– Tittar vi runt om i landet och till och med i världen så bildas fler och fler destinationsbolag med ansvar för att medverka till ortens utveckling inom turismsektorn. Namnet är enkelt att kommunicera och det finns andra bolag med destination i namnet i Sverige, vilket stärker enhetligheten i näringen, säger Johan F Lundberg, vd för Destination Halmstad.

Destinationhalmstad.se har bolaget använt under några år och namnbytet gör det enklare att kommunicera med omvärlden, konstaterar Johan F Lundberg.

Det nya namnet är godkänt av Bolagsverket. Arbetet med att byta logotyp planeras under mars, och kostnaden för det är inom den befintliga budgeten.