platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Mötesindustriveckan till Malmö 2015

Efter sju år i Göteborg och nästa år i Stockholm är det klart att Malmö och Malmömässan blir spelplanen för Mötesindustriveckan den 19-23 januari 2015.

– Öresundsregionen är på stark frammarsch inom många områden som handlar om innovationer, utveckling och forskning, men kanske särskilt inom mötesindustrin, säger Roger Kellerman, publisher för tidningen Meetings International och grundare av Mötesindustriveckan.

Enligt Roger Kellerman är det Malmömässans starka satsning på att bli en fullvärdig kongressanläggning som är grunden till att evenemanget kommer till staden, men också efter starka inspel från Event in Skåne och Malmö Convention Bureau.

– Mötesindustriveckan 2015 blir ett betydelsefullt utvecklingssprång för hela mötesindustrin i Öresundsregionen. Vi räknar med att även Lund, Helsingborg och Kristianstad är med i den här satsningen. Även våra mötesindustrivänner i Köpenhamn är mycket intresserade av vårt strategiska arbete och koncept, säger Roger Kellerman.

Pehr Palm är vd för Event in Skåne:

– Värdskapet för Mötesindustriveckan är en del i vår långsiktiga strategi för att förstärka och förankra arbetet med mötesindustrin i regionen, säger han.

– För oss är det jätteroligt att få visa upp Malmömässans satsning på att kunna hantera allt från mässor till stora konferenser och kongresser, säger Lasse Larsson, chef för Malmömässan.

Hanna Lingvide, enhetschef för Malmö Convention Bureau, ser Mötesindustriveckan som ett viktigt steg för att öka Malmös attraktionskraft som mötesdestination. Att vara värdstad för Mötesindustriveckan är ett viktigt steg i det arbetet.

– Vi är övertygade om att veckan väcker viktiga samtal mellan politiker och mötesindustrin som bidrar till vår vision att bli en den mest attraktiva destinationen i norra Europa för möten, kongresser och evenemang, säger Hanna Lingvide.

Roger Kellerman ser ljust på hur Mötesindustriveckan utvecklas.

– Vi har fått ett mycket starkt stöd från alla viktiga aktörer inom mötesindustrin i Skåne. Det gör att vi är övertygade om att programmet fortsätter att utvecklas både från ett nationellt och internationellt perspektiv, säger han.