platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
Omvärldsanalys
Rekord igen
– besöksnäringen i Swedish Lapland omsätter 6,5 miljarder.
på nya uppdrag
Ny marknadsansvarig
och projektledare till Destination Uppsala.
Nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar ett treårigt kongress avtal med yrkesförening.
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
RSS
rss_icon
Länkar
Mötesindustriveckan till Malmö 2015

Efter sju år i Göteborg och nästa år i Stockholm är det klart att Malmö och Malmömässan blir spelplanen för Mötesindustriveckan den 19-23 januari 2015.

– Öresundsregionen är på stark frammarsch inom många områden som handlar om innovationer, utveckling och forskning, men kanske särskilt inom mötesindustrin, säger Roger Kellerman, publisher för tidningen Meetings International och grundare av Mötesindustriveckan.

Enligt Roger Kellerman är det Malmömässans starka satsning på att bli en fullvärdig kongressanläggning som är grunden till att evenemanget kommer till staden, men också efter starka inspel från Event in Skåne och Malmö Convention Bureau.

– Mötesindustriveckan 2015 blir ett betydelsefullt utvecklingssprång för hela mötesindustrin i Öresundsregionen. Vi räknar med att även Lund, Helsingborg och Kristianstad är med i den här satsningen. Även våra mötesindustrivänner i Köpenhamn är mycket intresserade av vårt strategiska arbete och koncept, säger Roger Kellerman.

Pehr Palm är vd för Event in Skåne:

– Värdskapet för Mötesindustriveckan är en del i vår långsiktiga strategi för att förstärka och förankra arbetet med mötesindustrin i regionen, säger han.

– För oss är det jätteroligt att få visa upp Malmömässans satsning på att kunna hantera allt från mässor till stora konferenser och kongresser, säger Lasse Larsson, chef för Malmömässan.

Hanna Lingvide, enhetschef för Malmö Convention Bureau, ser Mötesindustriveckan som ett viktigt steg för att öka Malmös attraktionskraft som mötesdestination. Att vara värdstad för Mötesindustriveckan är ett viktigt steg i det arbetet.

– Vi är övertygade om att veckan väcker viktiga samtal mellan politiker och mötesindustrin som bidrar till vår vision att bli en den mest attraktiva destinationen i norra Europa för möten, kongresser och evenemang, säger Hanna Lingvide.

Roger Kellerman ser ljust på hur Mötesindustriveckan utvecklas.

– Vi har fått ett mycket starkt stöd från alla viktiga aktörer inom mötesindustrin i Skåne. Det gör att vi är övertygade om att programmet fortsätter att utvecklas både från ett nationellt och internationellt perspektiv, säger han.