platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
På nytt uppdrag
Jacob Dahlberg
blir hotelldirektör Downtown Camper.
Hållbarhet
A Sustainable Tomorrow
flyttar gränser.
CSR
Nyinstiftat hållbarhetspris
till FC Rosengård och Veidekke.
omvärldsanalys
HKC Hotels öppnar 220-rumshotell
vid nya Åbymässan i Mölndal.
RSS
rss_icon
Länkar
Magnus Thure Nilsson ny vd för Media Evolution

Magnus Thure Nilsson börjar som vd den 1 januari med målet att samla och fokusera verksamheten. Fokus blir på organisationens långsiktiga mål och resultat genom kortsiktiga tendenser och effekter.

Magnus Thure Nilsson är sedan tidigare vd för Media Evolution City och har drivit mediefrågor i Malmö och regionen sedan år 2005.

Media Evolution är en organisation vars vision är att bli Europas ledande plattform för 
digital tillväxt och innovation inom mediebranscherna.

På fyra år har organisationen gått från att vara ett EU-finansierat mediekluster till en medlemsorganisation med 380 medlemmar.

Organisationen är också en mötesplats för 100 företag och 500 personer (Media Evolution City) och arrangör av "The Conference" vilken räknas som Skadinaviens viktigaste kongress inom digitala medier och samhällsutveckling.

– Det som gör Media Evolution speciellt är våra medlemmar och att vi är så många, stora som små. I första hand handlar det inte om medlemsföretaget i sig, utan snarare om enskilda individer. Media Evolution som plattform samlar dem för att göra det omöjliga möjligt, säger Magnus Thure Nilsson.

Media Evolutions framtida nya stora projekt, kopplade till nationell och internationell utveckling, är vara ännu bättre förankrade i medlemmarnas behovs-, innovations- och utvecklingsmöjligheter.

– Vi växer fort som medlemsorganisation, i snitt med mellan 10-12 medlemmar per månad. Framöver ska vi arbeta för att lyssna ännu bättre och mer noggrant  på vår breda medlemsskara för att ta tillvara på kortsiktiga effekter av digital utveckling för att tillsammans åstadkomma långsiktiga resultat, säger Magnus Thure Nilsson.

Christer Månsson, nuvarande vd på Media Evolution, lämnar organisationen för att fokusera mer övergripande på innovations- och utvecklingsfrågor i regionen.

– Det finns en enorm utvecklingsmöjlighet för hela södra regionen och alla dess kluster inklusive Media Evolution vad gäller samordning, tillväxt och innovationer, vilket jag vill lägga all min energi på, säger Christer Månsson.