platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
Omvärldsanalys
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark
på tyska mötesmarknaden.
Mat & Möten
Nya kökschefer när Park Inn by Radisson Lund
satsar på bistromeny med lokala råvaror,
RSS
rss_icon
Länkar
Skepparholmen först med ny hållbarhetscertifiering

Skepparholmen Nacka är landets första hållbarhetscertifierade spa- och mötesanläggning. Exempelvis OS i London, Vättenrundan och Eurovision Song Contest är andra arrangemang som använder den nya standarden för hållbara evenemang.

– Det som skiljer mot ISO 14001 är att arbetet går ännu mer på djupet, säger Gunilla Strömberg Pettersson, administrativ chef för anläggningen.

Skepparholmen har sedan år 2009 ett väl inarbetat ledningssystem som är certifierat enligt standarderna ISO 9001 och ISO 14001. Begrepp som "Vårt gröna arbetssätt" och "H2O Härligt, Hållbart, Omtänksamt" genomsyrar verksamheten.

– Våra verksamhetsmål inkluderar hållbarhet från perspektiven ekologi, ekonomi och social hållbarhet. Steget att låta ledningssystemet även omfatta hållbarhet var inte så stort, säger Gunilla Strömberg Pettersson.

Förutom att hållbarhetsfrågor finns med i verksamheten är Skepparholmen också engagerad i utveckling av hållbarhetsarbetet i branschen.

– Samtidigt är det viktigt att hållbarhetsarbetet inte går ut över kvaliteten och servicen på tjänsterna, utan snarare ger ett mervärde till verksamheten.