platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
Nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar ett treårigt kongress avtal med yrkesförening.
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
På nytt uppdrag
Jacob Dahlberg
blir hotelldirektör Downtown Camper.
Hållbarhet
A Sustainable Tomorrow
flyttar gränser.
RSS
rss_icon
Länkar
ICCA Best PR Award till Kuala Lumpur CC

Under ICCAs pågående kongress i Shanghai vann Kuala Lumpur Convention Centre det nyinstiftade "ICCA Best PR Award".

– Konsekvent kreativitet och en bra mätmetod för uppföjning av resultat gav KLCC segern, säger Martin Lewis, Cat Publications och juryns ordförande.

Peter Brokenshire, vd för Kuala Lumpur Convention Centre, tillägnade priset sina medarbetare och KLCC-andan, som han kallar den.

– Vi hoppas att genom att berätta om vårt synsätt på pr- och mediearbete så kan vi också hjälpa andra i vår industri hur ett modernt och konsekvent pr-arbete kan skörda framgång.

De övriga fyra finalisterna var Wonderful Copenhagen Convention Bureau, Amsterdam RAI, Glasgow City Marketing Bureau och Seoul Convention Bureau.

"ICCA Best PR Award" lanserades som en idé under medlemsorganisationens kongress i Puerto Rico  förra året, där ICCA och medianätverket International Meetings Review, IMR, lanserade sitt långsiktiga strategiska samarbete med ICCA.

IMR tog över sponsringen av söndagens lunch för vad som blir en regelbunden, årlig uppvisning av IMR och deras mediapartners från hela världen, och en hyllning till det allra bästa pr-arbetet bland organisationens nästan 1 000 medlemmar.

– Vi har länge trott att pr är ett av de mest kostnadseffektiva ännu underutnyttjade elementet i marknadsmixen, säger Martin Sirk, vd för ICCA. Vårt mål är att hjälpa medlemmarna för att få bästa möjliga redaktionella täckning.

Juryn består av Martin Lewis, ordförande i Internationella Meetings Reviews Editorial Advisory Board och chefredaktör för Cat Publications, James Latham, exekutiv producent för International Meetings Review, Roger Kellerman, publisher för Meetings International och Mathijs Vleeming, ICCAs ansvarige chef för marknadsföring och pr.