platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
ICCA Best PR Award till Kuala Lumpur CC

Under ICCAs pågående kongress i Shanghai vann Kuala Lumpur Convention Centre det nyinstiftade "ICCA Best PR Award".

– Konsekvent kreativitet och en bra mätmetod för uppföjning av resultat gav KLCC segern, säger Martin Lewis, Cat Publications och juryns ordförande.

Peter Brokenshire, vd för Kuala Lumpur Convention Centre, tillägnade priset sina medarbetare och KLCC-andan, som han kallar den.

– Vi hoppas att genom att berätta om vårt synsätt på pr- och mediearbete så kan vi också hjälpa andra i vår industri hur ett modernt och konsekvent pr-arbete kan skörda framgång.

De övriga fyra finalisterna var Wonderful Copenhagen Convention Bureau, Amsterdam RAI, Glasgow City Marketing Bureau och Seoul Convention Bureau.

"ICCA Best PR Award" lanserades som en idé under medlemsorganisationens kongress i Puerto Rico  förra året, där ICCA och medianätverket International Meetings Review, IMR, lanserade sitt långsiktiga strategiska samarbete med ICCA.

IMR tog över sponsringen av söndagens lunch för vad som blir en regelbunden, årlig uppvisning av IMR och deras mediapartners från hela världen, och en hyllning till det allra bästa pr-arbetet bland organisationens nästan 1 000 medlemmar.

– Vi har länge trott att pr är ett av de mest kostnadseffektiva ännu underutnyttjade elementet i marknadsmixen, säger Martin Sirk, vd för ICCA. Vårt mål är att hjälpa medlemmarna för att få bästa möjliga redaktionella täckning.

Juryn består av Martin Lewis, ordförande i Internationella Meetings Reviews Editorial Advisory Board och chefredaktör för Cat Publications, James Latham, exekutiv producent för International Meetings Review, Roger Kellerman, publisher för Meetings International och Mathijs Vleeming, ICCAs ansvarige chef för marknadsföring och pr.