platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
ICCA Best PR Award till Kuala Lumpur CC

Under ICCAs pågående kongress i Shanghai vann Kuala Lumpur Convention Centre det nyinstiftade "ICCA Best PR Award".

– Konsekvent kreativitet och en bra mätmetod för uppföjning av resultat gav KLCC segern, säger Martin Lewis, Cat Publications och juryns ordförande.

Peter Brokenshire, vd för Kuala Lumpur Convention Centre, tillägnade priset sina medarbetare och KLCC-andan, som han kallar den.

– Vi hoppas att genom att berätta om vårt synsätt på pr- och mediearbete så kan vi också hjälpa andra i vår industri hur ett modernt och konsekvent pr-arbete kan skörda framgång.

De övriga fyra finalisterna var Wonderful Copenhagen Convention Bureau, Amsterdam RAI, Glasgow City Marketing Bureau och Seoul Convention Bureau.

"ICCA Best PR Award" lanserades som en idé under medlemsorganisationens kongress i Puerto Rico  förra året, där ICCA och medianätverket International Meetings Review, IMR, lanserade sitt långsiktiga strategiska samarbete med ICCA.

IMR tog över sponsringen av söndagens lunch för vad som blir en regelbunden, årlig uppvisning av IMR och deras mediapartners från hela världen, och en hyllning till det allra bästa pr-arbetet bland organisationens nästan 1 000 medlemmar.

– Vi har länge trott att pr är ett av de mest kostnadseffektiva ännu underutnyttjade elementet i marknadsmixen, säger Martin Sirk, vd för ICCA. Vårt mål är att hjälpa medlemmarna för att få bästa möjliga redaktionella täckning.

Juryn består av Martin Lewis, ordförande i Internationella Meetings Reviews Editorial Advisory Board och chefredaktör för Cat Publications, James Latham, exekutiv producent för International Meetings Review, Roger Kellerman, publisher för Meetings International och Mathijs Vleeming, ICCAs ansvarige chef för marknadsföring och pr.