platsannonser
Uppsala Konsert & Kongress söker:
Projektledare konferens
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
nyheter
Nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar ett treårigt kongress avtal med yrkesförening.
på nytt uppdrag
Ny köksmästare
på Högberga Gård.
på nytt uppdrag
Åsa Keim
ny COO hos Easyfairs Göteborg.
Omvärldsanalys
Internationella besökare
stod för 45 procent av övernattningarna i Stockholm under juni.
Omvärlddsanalys
Resandet fortsatte att öka under juli månad
Swedvias flygplatser ökade tio procent.
omvärlddsanalys
Ibtm Events
slår samman Nord- och Sydamerika-mässorna.
mat och möten
Gothia Towers
får ny italiensk restaurang.
mässmediet
Nu öppnar Stora Nolia
– en av Skandinaviens största besöksmässor
På nytt uppdrag
Jacob Dahlberg
blir hotelldirektör Downtown Camper.
Hållbarhet
A Sustainable Tomorrow
flyttar gränser.
RSS
rss_icon
Länkar
Finalisterna klara i 'ICCA Best PR Award'

De fem finalisterna i den allra första "ICCA Best PR Award" är klara. Vinnaren kommer att presenteras på ICCA-kongressen i Shanghai i början av november.

Det unika med ”ICCA Best PR Award”, som genomförs i samarbete med International Meetings Review (IMR), är att det inte behöver göras någon anmälan. Istället har medlemmarna i IMR och ICCAs egna PR-ansvariga som utvärderat det PR-arbete som ICCAs medlemmar har genomfört under året. Ett av kriterierna är att leta efter en stark berättartradition som ger hög synlighet, bygger varumärket på ett konsekvent sätt, men också där PR kan användas för att lösa en kris, eller tydligt visar sitt varumärkes framgång. Det kan omfatta print, webb och alla andra sociala mediekanaler.

 

”ICCA Best PR Award” 2013 finalisterna är:

• Amsterdam RAI

• Glasgow City Marketing Bureau

• Kuala Lumpur Convention Centre

• Seoul turistorganisation

• Wonderful Copenhagen Convention Bureau

 

– Vi är väldigt glada att vi har kunnat identifiera en lång lista med 16 kandidater som alla har visat upp exceptionella PR-färdigheter, vilket resulterat i stor redaktionell täckning runt om i världen. Vi har länge trott att PR är en av de mest kostnadseffektiva ännu underutnyttjade elementen i marknadsmixen. Vårt mål är att hjälpa ICCA-medlemmarna att få bästa möjliga redaktionell täckning. Vi är säkra på att vårt partnerskap med IMR genom denna nya utmärkelse, kommer att bidra till att dramatiskt förbättra ICCA-medlemmarnas PR-arbete och framförallt förbättra resultatet av detta arbete, säger Martin Sirk, vd för ICCA.

Juryns medlemmar är James Latham , exekutiv producent för internationella Meetings Review, Martin Lewis, ordförande för IMRs Editorial Advisory Board och chefredaktör för CAT Publications, Roger Kellerman, Publisher för Meetings International samt Mathijs Vleeming, Chef Marknadsföring & PR hos ICCA. De har också uppdraget att utvärdera och besluta om vem som är slutliga vinnaren av detta nya pris. Vinnaren kommer att tillkännages under en IMR sponsrad lunch söndagen den 3 november vid den kommande ICCA-kongressen i Shanghai.

Finalisterna och vinnaren får ett världsomfattande erkännande via ICCA och IMR, och har möjligheten att ge en kort presentation om deras PR-strategi under kongressen.

”ICCA Best PR Award” lanserades på 2012 ICCA-kongressen i Puerto Rico, där ICCA och dess affärspartner, International Meetings Review, lanserade sitt långsiktiga strategiska samarbete. IMR tog då över sponsringen av söndagslunchen för vad som kommer att bli en regelbunden, årlig uppvisning av IMR och deras mediapartners från hela världen, samt en hyllning till de allra bästa PR-arbetet som ICCA-medlemmar globalt genomför.