platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Sodexo förlänger med Kocklandslaget
Sodexo sluter ett nytt samarbetsavtal med Svenska Kocklandslaget som sträcker sig över fyra år. Avtalet innebär att Sodexo går in som en av huvudsponsorerna till laget. Lagets främsta uppgift i samarbetet är att fungera som inspirationskälla till service managementföretagets utveckling av måltider.

Som huvudsponsor bidrar Sodexo med finansiellt stöd, men även med support i samband med större matlagningstävlingar och evenemang.

– Att ha Sodexo som samarbetspartner stärker våra chanser att prestera på världstoppsnivå framöver. Inte bara ekonomiskt utan även med hjälp av all den kunskap som finns inom företaget, säger Jonas Franzén, lagledare för Svenska Kocklandslaget.

Landslagskockarna ska i sin tur samarbeta med service managementföretaget i utvecklingen av måltider. Det handlar främst om att utveckla nya recept till lunchrestauranger, skolor och sjukhus, samt utveckling av tillagningsmetoder.

Kockarna ska även delta i olika events i restaurangerna och genomföra utbildningar och inspirationsträffar för Sodexos kockar och restaurangpersonal.

– Samarbetet är mycket värdefullt i vårt utvecklingsarbete med måltider. Att sponsra ett av de bästa kocklandslagen i världen är en stor inspirationskälla för oss i utvecklingen av menyer och i själva matlagningen, säger Azita Shariati, Sverigechef Sodexo.