platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
Ulrika Liss-Daniels är ny Director of Fairs på Svenska Mässan
Ulrika Liss-Daniels, har utsetts till Director of Fairs på Svenska Mässan i Göteborg. Uppdraget innebär att hon får ansvaret för flertalet av koncernens egenproducerade mässor.

Som Director of Fairs blir Ulrika Liss-Daniels ansvarig för den övervägande delen av Svenska Mässans mässverksamhet, med totalt ett 40-tal mässvarumärken. Den andra delen är de mässor som drivs inom Bok & Bibliotek, med Anna Falck som vd.

– Jag är övertygad om att Ulrika är rätt person för jobbet. Hon har en bred kompetens och erfarenhet från medieföretag och en bevisad förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbeten, säger Carin Kindbom, vd och koncernchef Svenska Mässan.

Ulrika Liss-Daniels, som tillträder sitt nya jobb den 8 oktober, har lång erfarenhet inom kommunikation/PR-branschen. Hon kommer närmast från Nilson Group, där hon varit marketing manager för varumärken som Din Sko, Skopunkten och Ecco.

Tidigare har hon bland annat varit vd för Valentin & Byhr och vice vd Jerlov Kommunikation. Hon har också hunnit med ett par år som projektledare på Svenskt Näringsliv.

Blandade erfarenheter och ett stort kontaktnät är det hon tar med sig till sitt nya jobb.

– Jag tror och hoppas att det ska vara till god hjälp. På mässan kommer jag ju att jobba inom många branscher och fokusområden, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon har en stark tro på mässan som medium, även i framtiden.

– Ingenting kan ersätta mötet mellan människor! Mycket handlar om att tänka innovativt, till exempel att kombinera det personliga mötet med modern teknik för att skapa konkurrenskraftiga mervärden inom olika branscher.