platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
Omvärldsanalys
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark
på tyska mötesmarknaden.
Mat & Möten
Nya kökschefer när Park Inn by Radisson Lund
satsar på bistromeny med lokala råvaror,
RSS
rss_icon
Länkar
Passion Lab tar Hyundais EM-satsning framåt
Hyundai är Uefas och Fifas officiella bilpartner sedan 1999, ett sponsorskap som sträcker sig över deras samtliga evenemang fram till EURO 2016 och FIFA 2022.

I sommar är Sverige värd för Dam-EM i fotboll. Kommunikationsbyrån Passion Lab ligger bakom bilföretagets aktiviteter under mästerskapet. Sponsringskonceptet går under namnet ”Taking Football Forward”.

Samarbetet drog igång i förra veckan när den koreanska biltillverkaren, vid en officiell ceremoni på Tjörn, lämnade över 96 bilar till Uefa och Svenska Fotbollförbundet.

Förutom att tillhandahålla EM-bilar ordnar även bilföretaget tillsammans med Passion Lab en tävling för barn och ungdomar i åldrarna 10-14 år, där 25 vinnare får chansen att leverera den officiella matchbollen till domaren innan varje match.

– Vi låter aldrig demografiska faktorer bestämma hur vi jobbar gentemot målgruppen, säger Christine Fischerström, ansvarig projektledare för Passion Lab. Vi utgår alltid ifrån människors passioner, allt vi gör handlar i grund och botten om att förstärka upplevelsen och göra den bättre.

Vid den officiella ceremonin närvarade bland annat Roland Bägen, marknadschef för Hyundai Sverige, Göran Havik, organisationschef för mästerskapet, och Bert Andersson, ordförande Göteborgs Fotbollsförbund.

Den före detta landslagsspelaren Victoria Sandell Svensson, numera ambassadör för Uefa och Svenska Fotbollsförbundet, var också på plats.

Europamästerskapet för damer pågår den 10-28 juli och spelas i Göteborg, Norrköping, Halmstad, Linköping, Växjö och Kalmar.

Finalen spelas på Friends Arena i Solna den 28 juli.