platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
Passion Lab tar Hyundais EM-satsning framåt
Hyundai är Uefas och Fifas officiella bilpartner sedan 1999, ett sponsorskap som sträcker sig över deras samtliga evenemang fram till EURO 2016 och FIFA 2022.

I sommar är Sverige värd för Dam-EM i fotboll. Kommunikationsbyrån Passion Lab ligger bakom bilföretagets aktiviteter under mästerskapet. Sponsringskonceptet går under namnet ”Taking Football Forward”.

Samarbetet drog igång i förra veckan när den koreanska biltillverkaren, vid en officiell ceremoni på Tjörn, lämnade över 96 bilar till Uefa och Svenska Fotbollförbundet.

Förutom att tillhandahålla EM-bilar ordnar även bilföretaget tillsammans med Passion Lab en tävling för barn och ungdomar i åldrarna 10-14 år, där 25 vinnare får chansen att leverera den officiella matchbollen till domaren innan varje match.

– Vi låter aldrig demografiska faktorer bestämma hur vi jobbar gentemot målgruppen, säger Christine Fischerström, ansvarig projektledare för Passion Lab. Vi utgår alltid ifrån människors passioner, allt vi gör handlar i grund och botten om att förstärka upplevelsen och göra den bättre.

Vid den officiella ceremonin närvarade bland annat Roland Bägen, marknadschef för Hyundai Sverige, Göran Havik, organisationschef för mästerskapet, och Bert Andersson, ordförande Göteborgs Fotbollsförbund.

Den före detta landslagsspelaren Victoria Sandell Svensson, numera ambassadör för Uefa och Svenska Fotbollsförbundet, var också på plats.

Europamästerskapet för damer pågår den 10-28 juli och spelas i Göteborg, Norrköping, Halmstad, Linköping, Växjö och Kalmar.

Finalen spelas på Friends Arena i Solna den 28 juli.