platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
PS bygger Abu Dhabi Sports Village
För snart ett år sedan deltog – och vann – PS en internationell pitch för design, koncept och skapande av Abu Dhabi Sports Village, det vill säga en stadsdel för upplevelser, sport och kultur. Under det senaste året har PS jobbat med projektet med emiratet som uppdragsgivare.

Inbjudan till byråpitchen började vid Volvo Ocean Race stopp i Abu Dhabi. Världsturnén, som skapades av PS för bilföretaget, besöktes av representanter för Abu Dhabi Sports Council vilka imponerades av arbetet kring kappseglingsloppet och bjöd in PS till pitchen.

– Vi har under flera år skapat starka varumärkesupplevelser för Volvo och Volvo Ocean Race, som är en av deras största sponsringsaktiviteter, säger Patrick Walldén vice koncernchef för PS.

Upplevelsestaden spänner över 100 000 kvadratmeter och innehåller allt sportrelaterat man kan tänka sig, från vågmaskin till gokart och nattklubb. Allt i en planerad uppdelning för att ta hänsyn till kultur och religion i området som förväntas attrahera turister och inhemska besökare.

Trots detta till synes permanenta innehåll ska ytan snabbt kunna monteras ned och omvandlas till olika specialevenemang som exempelvis hästtävlingar och formel 1-lopp, något som kräver en noga genomtänkt plan kring innehåll, design och arkitektur.

– Vad vi har insett under arbetets gång är att svenska kommunikatörer och kreatörer står sig bra på den internationella marknaden, där finns alla möjligheter att hitta fler uppdrag och projekt.

PS är idag en av Nordens största kommunikationskoncerner och en av de  ledande brand experience-byråerna. Företaget skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik.

Koncernen har 160 anställda och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors.