platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
Omvärldsanalys
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark
på tyska mötesmarknaden.
Mat & Möten
Nya kökschefer när Park Inn by Radisson Lund
satsar på bistromeny med lokala råvaror,
RSS
rss_icon
Länkar
PS bygger Abu Dhabi Sports Village
För snart ett år sedan deltog – och vann – PS en internationell pitch för design, koncept och skapande av Abu Dhabi Sports Village, det vill säga en stadsdel för upplevelser, sport och kultur. Under det senaste året har PS jobbat med projektet med emiratet som uppdragsgivare.

Inbjudan till byråpitchen började vid Volvo Ocean Race stopp i Abu Dhabi. Världsturnén, som skapades av PS för bilföretaget, besöktes av representanter för Abu Dhabi Sports Council vilka imponerades av arbetet kring kappseglingsloppet och bjöd in PS till pitchen.

– Vi har under flera år skapat starka varumärkesupplevelser för Volvo och Volvo Ocean Race, som är en av deras största sponsringsaktiviteter, säger Patrick Walldén vice koncernchef för PS.

Upplevelsestaden spänner över 100 000 kvadratmeter och innehåller allt sportrelaterat man kan tänka sig, från vågmaskin till gokart och nattklubb. Allt i en planerad uppdelning för att ta hänsyn till kultur och religion i området som förväntas attrahera turister och inhemska besökare.

Trots detta till synes permanenta innehåll ska ytan snabbt kunna monteras ned och omvandlas till olika specialevenemang som exempelvis hästtävlingar och formel 1-lopp, något som kräver en noga genomtänkt plan kring innehåll, design och arkitektur.

– Vad vi har insett under arbetets gång är att svenska kommunikatörer och kreatörer står sig bra på den internationella marknaden, där finns alla möjligheter att hitta fler uppdrag och projekt.

PS är idag en av Nordens största kommunikationskoncerner och en av de  ledande brand experience-byråerna. Företaget skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik.

Koncernen har 160 anställda och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors.