platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
events skapar möten
UEFA Europa League Finalen
generade 290 miljoner till Stockholmsregionen.
på nytt uppdrag
Yasuragi anställer
Markus Hellgren som ny Trevenue Manager.
på nytt uppdrag
Karin Mäntymäki
från Visit Stockholm ny ordförande för Swedish Network of Convention Bureaus.
På nytt uppdrag
UKK rekryterar konferenschef
med Uppsalarötter och internationell erfarenhet.
innovation
Clarion Hotels
lanserar ny teknisk lösning för roligare möten.
på nytt uppdrag
Pointpeople
rekryterar Zofie Sandman.
hotellnytt
Best Western
lanserar varumärket Sure Hotel.
nytt hotell nya möten
Downtown Camper Hotel Stockholm
uppmuntrar till äventyr och hållbar livsstil
kongresser utvecklar staden
Byggstart
för Clarion Hotel SeaU Helsingborg.
stor lokal för stora events
Eventsalen på Quality Hotel Friends
öppnar 1 februari 2018.
RSS
rss_icon
Länkar
Ingenjörshuset satsar på webb-TV till kunderna

För första gången har en mötesanläggning i Sverige utrustat en möteslokal till webb-TV studio. Det är Citykonferensen/Ingenjörshuset i Stockholm som därmed gjort det möjligt för vem som helst att enkelt sända ut företagsinformation, möten, konferenser eller utbildningar.

lllutel Webcast, som programvaran heter, gör därmed Webb-TV tillgänglig för alla typer och storlekar på företag med spridda organisationer eller kunder, eftersom det i det här fallet inte heller är förenat med stora kostnader.

– Med vår nya utrustning kan våra kunder på ett enkelt sätt vidarebefordra mötet eller informationen till de personer som av olika anledningar inte kunnat medverka direkt, eller vill ta del i efterhand, säger Stefan Falcone, chef för Citykonferensen Ingenjörshuset.

Se webb TV inslag via länk: Klicka här

– Detta ger företag en chans att dra ner på antalet resor, minska pappershanteringen och att minska klimatpåverkan, vilket ligger i linje med Citykonferensens mål att bli en Svanenmärkt konferensanläggning under 2010, säger Stefan Falcone.

Genom att flytta informationen till människan, istället för människan till informationen, kan företagen effektivisera sitt arbete och spara stora summor pengar.

– Först och främst handlar det om kostnadseffektivitet samt möjligheten att på ett enkelt och snabbt sätt sprida information till de man vill nå. Det ger helt enkelt en ny möjlighet att dela med sig av personalinformation, kundinformation, utbildning och presskonferenser med mera. Nu når företagen även de som har haft förhinder att närvara på det specifika informationsmötet eller utbildningen, säger Stefan Falcone.