platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
Flygnytt
Emirates lanserar nya kabiner
till sin Boeing 777-flotta.
Sustainability
Internationell hållbarhetskonferens
vid Ekonomihögskolan i Lund.
200 deltagare
​Grön infrastruktur
fyller Vattendagarna i Halmstad.
Omvärldsanalys
Digitalt fokus ger 13% lyft för Danmark
på tyska mötesmarknaden.
Mat & Möten
Nya kökschefer när Park Inn by Radisson Lund
satsar på bistromeny med lokala råvaror,
RSS
rss_icon
Länkar
Germany Convention Bureau har delat ut två wild cards till Imex
Germany Convention Bureau, GCV, har meddelat årets vinnare av de två tyska wild cards de delar ut varje år till Imex Frankfurt den 21-23 maj. Det blev Eventbyrån "Architektur im Dialog" och event- och upplevelseföretaget "Fräulein Betty" som vann före en mängd andra byråer som ville få chansen att få ställa ut på mässan gratis och möta en ny publik. Man får inte ha varit utställare tidigare på en internationell mässa för att kunna komma ifråga.

Eventbyrån "Architektur im Dialog" grundades år 2010 med målet att förbättra utbytet av idéer mellan experter från byggsektorn och beslutsfattare från politiken, näringslivet och media. Byrån imponerade med sin omfattande serie av presentationer och evenemang på temat "hållbar arkitektur".

I samarbete med Frankfurts Energimyndighet skapade företaget projektet "Klimatour" som guidar internationella besökare kring de bästa exemplen på energieffektivitet och resurshushållning inom arkitektur i staden Frankfurt am Main.

De här specialiserade guidade turerna kompletterar de evenenmang som erbjuds av bolaget inom mötes- och eventindustrin när det gäller hållbart byggande. Avsikten är också att markera Tysklands pionjärroll inom hållbar utveckling.

Event- och upplevelseföretaget agentur "Fräulein Betty" från Wiesbaden representeras av vintagefiguren "Fräulein Betty" och producerar moderna, kreativa, originella multimediaevents.

Byråns filosofi och motto återspeglar traditionella värden som pålitlighet, artighet, anständighet och hålbarhet, och har ett rykte om sig att utforma evenemang, kongresser och mässor där de ofta framträder och lägger till ett: "je ne sais quoi" (Jag vet inte vad).

Under mässdagarna finns "Fräulein Betty" dels i den tyska montern, dels i den egna tv-kanalen "Fräulein Betty TV" som sänds från mässan.

GCB har den största samlingsmontern på Imex och presenterar över 200 utställare. GCB är också strategisk partner till mässarrangören och arrangerar även det omfattande tyskspråkiga seminarieprogrammet.