platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
Malmö CVB får tre nya ansikten

Malmö Convention Bureau skaffar sig resurser för att börja spela i elitserien bland Europas convention bureauer. Fem arbetar direkt för byrån och ytterligare två personer för Destinationssamverkan, vilket ger Malmö en delad andraplats i landet när det gäller antalet personer som arbetar med möten och kongresser. På Göteborgs CVB är man idag åtta anställda, Stockholm Convention Bureau har sju medarbetare.

Med tre nya medarbetare blir Malmö CVB totalt sju personer som ska lyfta kongressbearbetningen. Christopher Johansson och Fredrik Johansson är två av de tre nya medarbetarna.

Camilla Ekberg kommer till Malmö CVB för att på halvtid arbeta med mätningar, statistik och omvärldsbevakning inom kongresser och möten. En tjänst som ofta underskattas på andra byråer, eller som i varje fall inte ges ekonomiska resurser. Camila Ekberg har arbetet länge med omvärldsanalys på Malmö Turism.

Christopher Johansson, projektledare, kommer närmast från Tysklands största hotellbokningssajt, Hotel Reservation Service, där han var ansvarig säljare för de nordiska länderna. Innan dess jobbade han som säljare för Radisson Blu Hotel Malmö och Park Inn Malmö.

Fredrik Johansson är marknadsförare och har tidigare arbetat på Sony Ericsson och Duni med produktkommunikation och projektledning. Han ska fördela sitt arbete (50-50%) mellan CVB:n och den kommande evenemangsavdelningen.