platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan varslar 24 anställda

Stockholmsmässan organiserar om arbetet för att bli mer offensiva inom försäljning, produkt- och affärsutveckling. Nu har företaget varslat 24 personer om uppsägning. Vilka jobb som försvinner är inte klart, men det handlar framför allt om tjänster inom administration och supportfunktioner.

– Vi behöver effektivisera verksamheten för att kunna ge kunderna en fortsatt bra service och vara konkurrenskraftiga framöver. Tyvärr innebär det att flera personer blir övertaliga, säger vd Patric Sjöberg.

Stockholmsmässan, som ägs gemensamt av Stockholms stad och Stockholms Handelskammare, är ledande på den nordiska marknaden som mässarrangör och som anläggning för kongresser, konferenser och företagsevent. Fram tills nu har företaget haft olika försäljningsorganisationer för dessa verksamheter, liksom för försäljning av eventservicetjänster.

Nu samlas styrkorna i en gemensam säljavdelning, vilket innebär stora samordningsfördelar och att kunderna får enklare kontaktvägar när de kan beställa monteryta som lokaler och kringtjänster från en och samma person.

– Många av våra kunder har det kämpigt och därmed påverkas även vi av det ekonomiska läget. Vi behöver ligga i framkant när det gäller att vidareutveckla vårt befintliga erbjudande och ta fram nya produkter, men samtidigt måste vi se över våra kostnader och hitta effektivare sätt att jobba på, säger Patric Sjöberg.

– Det är i affärsverksamheten vi får våra intäkter och det är där vi måste fokusera. Vi ska självklart göra vårt absolut bästa för att stötta de berörda. Vi har en konstruktiv och bra dialog med Unionen i den här processen.