platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
innovation skapar möten
Smart klädd
i 100 procent svenskt papper.
RSS
rss_icon
Länkar
PS Communication inleder partnerskap med världsledande brand experience-byrå

PS Communication ingår partnerskap med världens ledande brand experience-byrå, George P. Johnson. Avtalet skrevs i början av juni och kommer ge PS en ny internationell kapacitet för kunder samtidigt som man kommer vara den nordiska länken för de internationella kunder som George P. Johnson arbetar med runt om i världen.

– Vi är mycket glada för vårt nya partnerskap med PS Communication. Inte bara är Norden en oerhört viktigt marknad för oss, men framförallt är det de enastående kreativa funktionerna som PS Communications innebär för projektet, som är det viktigaste för vårt samarbete ocht ökar vår förmåga att göra våra kunders kampanjer ännu mer framgångsrika i hela EMEA och i resten av världen, säger Kim Myhre, vd för Projekt: Worldwide EMEA, i moderbolaget GPJ.

– PS växer väsentligt i samband med det här partnerskapet. Vi har idag blivit nordens ledande brand experience-byrå och kommer genom detta att befästa positionen ytterligare. Det är med stor entusiasm som vi nu äntrar ett nytt kapitel i PS historia där vi möter en mängd nya kunder och över 1000 nya medarbetare runt om i världen, säger Carl-Henric Stjerna, CEO PS Communication/PS Group.

För PS kunder innebär partnerskapet att man får tillgång till resurserna inom den ledande byrån internationellt, ett nätverk med kommunikations- och marknadskunskaper som tillhör de bästa.

 

Bilden: Kim Myhre, vd för Projekt: Worldwide EMEA, i moderbolaget GPJ.

-------------------------------------------------------------------------------------------

PS Communication är en av Nordens största kommunikationsbyråer. PS arbetar som affärspartner inom kommunikation, genom brand experiences – varumärkesupplevelser skapar och implementerar vi kommunikation som påverkar våra kunders målgrupper. PS startades 1997 och finns idag i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo med över 150 anställda kommunikationsspecialister. PS omsatte ca 240 miljoner år 2011 och har blivit utsedd till gasell fyra gånger av Dagens industri, samt vunnit priser som Kundens Bästa Byrå, Gyllene Hjulet och Årets Byrå.

 

About George P. Johnson (www.gpj.com)

GPJ is the #1 ranked experience marketing agency enabling leading brand marketers to create great ideas and bring them to life through integrated experiential programs that leverage online, mobile and physical brand interactions. Clients in technology, healthcare, consumer goods, finance and other fields rely on GPJ to help them compete more effectively on a global basis by creating and accelerating relationships with customers, employees, partners, media and other influencers. GPJ is part of Project: WorldWide, the leading independent engagement marketing solutions network (www.project.com). Follow GPJ at www.twitter.com/ExM_GPJ