platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
if you build it they will come
Lund
bygger sin kongress- och kulturanläggning.
delad kunskap
Endast en fjärdedel
har kontakt med familjen när de är ute på en affärsresa.
+16 procent
​Svenska Möten
spår bra mötesår 2018.
mötesindustrinytt
Convenes Hosted Buyer-program
når nya rekord 2018.
Mat & Möten
Karlstad CCC
startar matprogrammet ”Någonting att äta”.
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Spel valde Minnesota

Under vintern har Svenska Spel genomfört en ramavtalsupphandling avseende strategisk eventpartner för större evenemang. Avtal tecknades med fyra eventbyråer som fortlöpande kommer att konkurrera om uppdragen. Efter genomförd konkurrensutsättning så har Minnesota Communication valts till eventpartner för Ombudsgalan respektive Vegasgalan 2013.

– Vi är är väldigt nöjda med det tidigare samarbetet med Minnesota och ser fram emot fortsättningen, säger Johan Lindvall, varumärkeschef på Svenska Spel.

– Trots vårt långa samarbete, har Minnesota hela tiden fortsatt att bidra med affärsmässig kreativitet och största engagemang för en utvecklad integrering av event och sponsring i den totala kommunikationen.”

Minnesota kommande uppdrag blir att kreera och i början av 2013 genomföra Ombudsgalan och Vegasgalan för spelombud respektive restaurangägare och bingohallsansvariga.

– För oss är det givetvis jättekul att få fortsatt förtroende att aktivt vara med och vidareutveckla Svenska Spels eventkommunikation, säger Jonas Cavallin, MInnesotas byråchef och kundansvarige. Svenska Spel är en av våra största och roligaste kunder som hela svenska folket känner till och uppskattar. Det kommer inte minst att märkas i samband med alla större idrottsevenemang såsom fotbolls-EM och hockey-VM.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication hjälper sina kunder att maximera effekten av deras kommunikation genom att skapa lösningar med event och sponsring som plattform. Minnesota grundades 2001 och ägs av Stampen Media Partner samt företagsledningen. Minnesota utsågs 2006-2009 till Gasellföretag i Dagens Industris granskning och i februari 2012 kom Minnesota 3:a i Årets Byrå (Regis kundundersökning). Idag har Minnesota 28 medarbetare och en omsättning på cirka 80 miljoner kronor. Bland kunderna märks Svenska Spel, HP, Skandia, Fortum, Atea och Swedish Match. Mer information om bolaget finns på: www.minnesota.se