platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
if you build it they will come
Lund
bygger sin kongress- och kulturanläggning.
delad kunskap
Endast en fjärdedel
har kontakt med familjen när de är ute på en affärsresa.
+16 procent
​Svenska Möten
spår bra mötesår 2018.
mötesindustrinytt
Convenes Hosted Buyer-program
når nya rekord 2018.
Mat & Möten
Karlstad CCC
startar matprogrammet ”Någonting att äta”.
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
RSS
rss_icon
Länkar
Creative Events blir Creative Meetings
Eventbyråns namnbyte är en del av en pågående process att fokusera tydligare på de kommunikativa utmaningarna i samband med möten och events.

– När vi startade byrån 1999 var vi en renodlad produktionsbyrå, säger vd Peter Winitsky. Genom åren har vi värnat om produktionsdelen, men har för varje år växt oss starkare inom det som lite slarvigt kallas ”content”. Huvuddelen av vår omsättning idag kommer från större interna möten där vi arbetar tätt tillsammans med våra kunder kring budskap och effekt. Ordet ”event” är idag ett väldigt brett begrepp som kan ha många skilda innebörder för olika kunder. Genom att byta till "meetings" vill vi bli tydligare kring vilken form av projekt vi helst arbetar med och är duktiga på.

I samband med namnbytet har företaget rekryterat Josefine Hådell som mötesstrateg. Hon får en roll med fokus på att säkerställa målen och tydlig Return on Investment för kunden i samtliga innehållsbaserade projekt. Josefin Hådell kommer närmast från kommunikations- och marknadssidan på Sponsrings- och Eventföreningen där hon bland annat varit ansvarig för branschtävlingen Gyllene Hjulet.

– Att prata om ROI i mötesindustrin har blivit väldigt populärt, säger Bella Goldman, content manager. Dock är det tyvärr fortfarande så att många möten och events genomförs varje år utan att ge verklig effekt. Vi vill driva utvecklingen genom att ha en uttalat ROI-ansvarig som fokuserar på denna enskilda fråga inom varje projekt.

Bilden: Bella Goldman, Peter Winitsky och Josefin Hådell. Foto: Robin Goldman.