platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
if you build it they will come
Lund
bygger sin kongress- och kulturanläggning.
delad kunskap
Endast en fjärdedel
har kontakt med familjen när de är ute på en affärsresa.
+16 procent
​Svenska Möten
spår bra mötesår 2018.
mötesindustrinytt
Convenes Hosted Buyer-program
når nya rekord 2018.
Mat & Möten
Karlstad CCC
startar matprogrammet ”Någonting att äta”.
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
RSS
rss_icon
Länkar
CWT hjälper företag spara 25 procent på mötes- och eventskostnader
Företaget har skapat CWT Meeting Optimizer som hjälper bolag att planera möten. Förslagen man får är, enligt CWT, de bäst anpassade destinationerna med variablerna flyg- och hotellkostnader, milersättning och/eller CO2 utsläpp. Verktyget hjälper researrangörer att bättre förstå hur mycket företaget spenderar på möten.

Produkten är den första i en serie av mötesprodukter som lanseras i år som ett kompletterande erbjudande till företagets befintliga portfölj. Verktyget har utvecklats i samarbete med Starcite som är ledande inom strategiska möten.

CWT Meeting Optimizer hjälper enskilda arrangörer och professionella mötesplanerare att lättare hitta den bästa platsen för ett möte. För att planera ett möte behöver den som arrangerar mötet bara skriva in antalet deltagare, platsen de befinner sig på och datum för mötet. Verktyget genererar sedan en lista med destinationer över hela världen, inklusive telepresence-möjligheter för att ge mötesarrangörerna en prioriterad lista över platser att hålla sitt möte på.

Med CWTs omfattande utbud av data, som innehåller information om över 14 miljoner hotelltransaktioner och 34 miljoner flygtransaktioner, kan verktyget direkt jämföra cirka 2 000 globala destinationer för att bestämma det smartaste och mest kostnadseffektiva resmålet.