platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
Relationsbilen blev en succé

It-rekryteringsföretaget Dfind ville ha en plats under konferensen där medarbetarna kunde reflektera över bolagets värdeord och vision. Platsen blev en gammal "Bubbla" med pimpad inredning. Inne i kupén monterades en kamera och bilen användes under hela den 48 timmar långa vistelsen i Berlin. Upplägget visade sig bli en hit.

Målet med konferens- och inspirationsresan var att samla alla medarbetare för att avsluta 2011 med en genomgång av resultat och affärer samt öppna 2012 för att upprätta nya mål och möjligheter. Kunden ville gärna ha en ”wow”-faktor, det vill säga något som visar att de vågar göra lite annorlunda saker, att skapa brand experience.

Uppdraget att realisera företagets mål och få 60 medarbetare att känna stolthet och engagemang gick till event- och kommunikationsbyrån Nine Yards.

– Tanken med relationsbilen var att på ett roligt sätt få medarbetarna att reflektera över vad företagets vision och värdeord betyder för dem. Bilen blev som ett slags biktbås. Den var också ett sätt att visa att Dfind vågar utmana lite. Dessutom var det ett sätt att ge alla deltagare ett gemensamt minne från resan, en allmän snackis, säger Rasmus Jakobsson, account manager på Nine Yards.

Och en snackis blev det. Relationsbilen blev det mest dokumenterade under hela mötet.

– Det var många som ville sitta i bilen, bli filmade eller prata värderingar. Efteråt har vi även fått frågan om vi inte kan använda bilen när vi är ute och gör kundbesök, säger Marie Eriksson, regionchef på Dfind.