platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
if you build it they will come
Lund
bygger sin kongress- och kulturanläggning.
delad kunskap
Endast en fjärdedel
har kontakt med familjen när de är ute på en affärsresa.
+16 procent
​Svenska Möten
spår bra mötesår 2018.
mötesindustrinytt
Convenes Hosted Buyer-program
når nya rekord 2018.
Mat & Möten
Karlstad CCC
startar matprogrammet ”Någonting att äta”.
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
RSS
rss_icon
Länkar
Försäljningsrekord för SAS

Kampanjen Lågpris i luften, som pågick under perioden 19–31 augusti, skapade rusning till SAS. När kampanjen avslutades kunde flygbolaget konstatera att det skedde med försäljningsrekord.

Under kampanjens sista dag strömmade bokningarna in. Dubbelt så många resebokningar gjordes jämfört med en genomsnittlig dag, vilket ledde till att flygbolaget i måndags hade den högsta omsättningen någonsin på webben. På en enda dag såldes biljetter för 58 miljoner kronor.

Kampanjen genererade 40 procent fler besökare på bolagets sajter och det såldes fyra gånger fler paketresor än normalt. Därutöver såldes dubbelt så många försäkringar, hotell och hyrbilar.

Flygbolaget har även haft en Facebook-kampanj där varje deltagare kunnat vinna en resa med en vän på Facebook till en slumpmässigt vald destination. Hela 20 000 reslystna spelare deltog, som snurrat den virtuella jordgloben 117 000 gånger i jakt på det bästa resmålet med det bästa ressällskapet. De hundra vinnarna presenteras i slutet av månaden.