platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
innovation skapar möten
Smart klädd
i 100 procent svenskt papper.
hotellnytt
Scandic Hotels
expanderar ytterligare i Köpenhamn.
affärer
Scan X Group
har köpt DMC Scandinavian Incentives.
events skapar möten
UEFA Europa League Finalen
generade 290 miljoner till Stockholmsregionen.
på nytt uppdrag
Yasuragi anställer
Markus Hellgren som ny Trevenue Manager.
på nytt uppdrag
Karin Mäntymäki
från Visit Stockholm ny ordförande för Swedish Network of Convention Bureaus.
På nytt uppdrag
UKK rekryterar konferenschef
med Uppsalarötter och internationell erfarenhet.
innovation
Clarion Hotels
lanserar ny teknisk lösning för roligare möten.
RSS
rss_icon
Länkar
300 kandidater kom till nya Radisson Blu Uppsalas rekryteringsdag
Om några månader öppnar det nya hotellet Radisson Blu Uppsala men redan nu har hotellet påbörjat sökandet efter den bästa personalen till alla tänkbara positioner och nivåer på hotellet.

Radisson Blu Uppsala, som blir det nya flaggskeppet i Winn Hotel Group, kommer när de slår upp dörrarna i maj 2012 att bli Uppsalas näst största hotell. För att hitta personalstyrkan, välkomnade Radisson Blu igår alla som var intresserade av att jobba på det nya hotellet, till en rekryteringsdag med temat ”Vi uppgraderar Uppsala”. Personlighet, engagemang och glädje är viktiga ledord för Radisson Blu i Uppsala.

Evenemanget, som hölls på Uppsala Konsert & Kongress, blev en succé och hela 300 kandidater dök upp för att visa sitt intresse för att jobba på hotellet.

– Vi är glada över att så många sökt sig till Radisson Blu Uppsala, regionens nya stolthet, och att så många attraheras av vår unika serviceanda "Yes I can!". Startskottet har nu gått för vår uppgift att fylla hotellet med fantastisk personal, säger Ann-Sophie Myrefelt, hotelldirektör på Radisson Blu Uppsala.

Efter det inledande minglet gavs en presentation av det nya hotellet vilket efterföljdes av en workshop där kandidaterna fick chans att presentera sig i enrum för rekryterarna. Hotellet rekryterar personal till allt från restaurang, konferensavdelning och reception för att nämna några områden.

– Vår affärsidé är att äga, driva och utveckla hotell med personlighet, engagemang och glädje. Vi har med andra ord vårt affärsmässiga fokus på de faktorer medarbetarna kan påverka., säger Ann-Sophie Myrefelt.

Förutom hotelledningen så deltog även inbjudna gäster såsom Eva Sterte, Näringslivschef, Tiina Mykänen, vd Destination Uppsala och Magnus Bäckström, vd Uppsala Konsert & Kongress.