platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
Minnesota säljer 51 procent till Stampen Media Partner
Stampen Media Partner expanderar in i eventbranschen och blir delägare i Minnesota Communication AB, en av Sveriges ledande byråer inom event och upplevelsebaserad kommunikation.

Minnesota grundades år 2001 och har sedan dess varit en av de tongivande aktörerna inom eventbranschen, med en stabil tillväxt – byrån har bland annat utnämnts till Gasellföretag fyra år i rad. 2011 omsätter Minnesota 80 mkr och har 27 medarbetare. Minnesota arbetar med integrerade uppdrag som oftast innefattar både personlig och digital kommunikation. Bland uppdragsgivarna finns flera av Sveriges större företag såsom Svenska Spel, HP, Skandia, Atea och Fortum.

– Med Minnesota får Stampen Media Partner en stark position inom event och upplevelsebaserad kommunikation. Vi har följt Minnesota en längre tid och är imponerade över deras förmåga att med hög professionalism och nytänkande kommunikationslösningar driva utvecklingen av en fortfarande relativt ung tillväxtbransch, säger Pelle Mattisson, vd och affärsområdeschef Stampen Media Partner.

– Ett partnerskap med en av Sveriges ledande mediekoncerner är ett viktigt steg i Minnesotas strategiska utveckling. Med Stampen i ryggen kan Minnesota spänna musklerna och erbjuda både befintliga och nya kunder ett ännu starkare och bättre erbjudande, säger Andy Pimmeshofer, vd och tillsammans med Jonas Cavallin grundare av Minnesota Communication.

Stampen Media Partner köper 51 procent av Minnesota Communication. Resterande aktier behålls av tidigare delägare som alla fortsätter att driva utvecklingen av Minnesota. Inom Stampen Media Partner blir Minnesota ett fristående verksamhetsområde som tillsammans med Stampens övriga verksamheter kommer att ha resurser och kompetens att ta marknadsandelar både på den svenska och nordiska marknaden.

 

Bilden: Andy Pimmeshofer, vd och Jonas Cavallin grundare av Minnesota Communication.

----------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication utvecklar och genomför  kommunikationslösningar i gränslandet mellan den analoga och digitala världen. Minnesota grundades 2001 och idag har byrån 27 medarbetare och en omsättning på närmare 80 miljoner kronor. Bland kunderna märks Svenska Spel, HP, Skandia, Fortum, Atea och Swedish Match. Mer information om bolaget finns på www.minnesota.se


Stampen Media Partner är ett affärsområde inom Stampen-gruppen med ansvar för koncernens expansion inom tillväxtmedier. Varje vecka når affärsområdet cirka 1,7 miljoner svenskar via Familjeliv, SvenskaFans, Devote, Bröllopstorget och Odla.nu. Inom affärsområdet ingår även Mobiento som utsetts till en av världens bästa byråer inom mobil marknadsföring, Adiento som säljer mobila annonslösningar, uppdragspublicisten Appelberg Publishing Group, utomhusaktören Wallstreet Media, webb-tv produktionsbolaget Dobb Production och internetkonsulten Adeprimo. Totalt omsätter Stampen Media Partner ca 400 mkr med 250 anställda på kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, USA och Polen.


Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. Mer information: www.stampen.com