platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
RSS
rss_icon
Länkar
Vd-skifte på PS Communication i Stockholm
Ola Bringle tar nu över rollen som vd på PS Communication i Stockholm. Ola har tidigare varit byråchef på PS Stockholmskontor. Ny byråchef blir den före detta vd:n Lars Westling, som också är en av grundarna av PS.

– Ola och jag har under tre år haft ett delat ledarskap för PS i Stockholm. Det känns nu som ett naturligt steg att Ola tar över rollen som vd och fokuserar på de mer övergripande frågorna medan jag själv kommer att arbeta mer operativt, säger Lars Westling, byråchef och en av grundarna till PS.

Siktet är inställt på att ta PS vidare mot att bli Nordens ledande byrå inom Brand experiences – upplevelsebaserad kommunikation som mottagaren själv deltar i.

– För att vi ska kunna ta positionen som den ledande byrån inom Brand experiences krävs det att vi går ”all in”, säger Ola Bringle. Från att endast göra event för våra kunder ska vi skapa starka varumärkesupplevelser för att särskilja dem från konkurrenterna. Idag räcker det inte längre med att man som exempelvis telekomföretag har bättre 3G-täckning eller som försäkringsbolag har den lägsta försäkringspremien, utan det måste till något mer. Det är viktigt att skapa en känsla för varumärket.

På PS arbetar man kontinuerligt med att hela tiden ta byrån ett steg närmare en komplett Brand experience-byrå, något som flera kunder redan märkt av och reagerat positivt på. Mycket av inspirationen till kommunikationsuppdragen kommer från andra branscher, som exempelvis konst, arkitektur samt design. PS har även börjat bredda sitt arbete genom att förstärka med filmproduktion och design.

– Vi ska gå hela vägen med Brand Experiences och visa att vi gör skillnad. Kunderna ska känna att det vi gör skapar ett verkligt värde, säger Ola Bringle.

------------------------------------------------------------------------------------------

 

PS Communication är en kommunikationsbyrå med ursprung i action- och event marketing och upplevelsebaserad marknadsföring. Byrån har 140 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo. PS Communication har partnerbyråer i Helsingfors samt de baltiska staterna och ingår i två internationella nätverk – Comvort och United Agencies Network. PS Communication vann Kundens Bästa Byrå 2011 i kategorierna Action Marketing och Event Marketing och blev utsedd till Sveriges Bästa Byrå inom kategorin Action Marketing av Resumé 2009 och nr.2 i 2010 års ranking. Bland kunderna finns Procordia Foods, Stabburet, Telia, Ericsson, Posten, SAS, LG, Trygg-Hansa, AMF Pension, SJ, Procter & Gamble, Stena Line, Skånetrafiken, McNeil, Ellos, OBH Nordica, Stockholms Stad, Tyréns med fler.